Sus7-akkorden kan udvides med stor none til sus9-akkorden:
Hvis man lægger sus4'eren, f'et, en oktav op, kan man opfatte akkorden som udvidet med 7, 9 og 11, derfor kaldes den 11'er-akkorden. Her er akkorden lagt som man typisk vil spille den på klaver:
Tertsen er stadig ikke med, 11’er-akkorden er en udvidelse af en sus4-akkord.
Da de fire øverste toner i C11-akkorden udgør en Gm7, kan akkorden også becifres Gm7/C. Her et eksempel fra Michael Jacksons »Heal the World«:
Ofte udelader man kvinten i 11’akkorden (g i C11-akkorden). Så udgør toptonerne en durakkord med grundtone en hel tone under grundtonen, ved C11 udgør toptonerne en Bb-akkord. Man vil ofte becifre akkorden Bb/C, når 11'er-akkorden er uden kvint:
Et eksempel fra Carole Kings: »You’ve Got a Friend«, optakt til omkvædet:
I treklangsorienteret rock og singer-songwriter-stil (fx hos Carol King) vil en 11'er-akkord ofte være uden kvinten (fx Bb/C), mens den i jazz og firklangsorienteret rock/pop (fx hos Michael Jackson og Stevie Wonder) vil være med kvint (fx Gm7/C).
I en mol-akkord kan terts og kvart fint fungere sammen: